Облаштовуємо бетонну підлогу в гаражі своїми руками


Підлога в гаражі схильний до впливу шкідливих факторів у вигляді великого навантаження на опору і дії хімічно активних речовин. Мастильні масла, пальне і розчинники залишають на поверхні негарні плями. Влаштовуючи бетонну підлогу в гаражі своїми руками, можна отримати міцне і довговічне покриття.

Виконання робіт за загальноприйнятими технологіями гарантує відмінний результат. Дотримуючись рекомендації, легко залити бетонний монолітний підлога в гаражі при значній економії матеріальних і трудових ресурсів. Викладені нижче рекомендації допоможуть ознайомитися з основними аспектами влаштування підлоги в гаражі, при зведенні його на ґрунті.

Підготовка перед монтажем бетонної підлоги в гаражі своїми руками

Традиційно бетонну підлогу виконують у вигляді багатошарової структури, що складається з:

  • Дрібнофракційних щебеню
  • Будівельного піску
  • Гідроізоляційного покриття
  • Утеплювального шару
  • Поліетиленової плівки
  • Монолітною армованої плити

Пристрій заливного підлоги в гаражі починають з виїмки ґрунту по внутрішньому периметру гаража на глибину 55-90 див. Дана процедура дозволяє виконати бетонну підлогу, стійкий до сезонних коливань температури.

Дно отриманого котловану засипають щебенем шаром 0,3-0,5 м. Покладений гравій ущільнюють спеціальної трамбуванням. Щебінка підвищує несучу здатність основи під монолітом. Крім підвищення надійності конструкції, він забезпечує відведення вологи від бетонної подушки.

Поверх піску насипають шар піску заввишки 10-15 см. На даній стадії виводиться лінія горизонту або задається певний ухил підлоги. Покладену фракцію поливають водою з лійки, тим самим ущільнюючи подушку. Засипку піщаного шару виконують із-за таких факторів:

  • Можливість легкого виведення рівня
  • Рівномірний розподіл навантаження на опору
  • Збільшення жорсткості і міцності конструкцій
  • Забезпечення мінімальної осідання при влаштуванні моноліту

Будівельні норми допускають відхилення від лінії горизонту не більше 20 мм Для більш точного виконання засипки на заданому рівні монтуються напрямні, по верхній поверхні яких буде розрівнюватися пісок. В якості направляючих можна використовувати дерев’яні бруски. Після засипки рейки прибирають, а звільнене місце заповнюють піском.

Пристрій гідроізоляції

Щоб не було капілярного підйому води до бетонній плиті, виконують настил з матеріалу, що не пропускає вологу. В якості гідроізоляції під бетонну стяжку використовують:

  • Фольгоізол
  • Толь
  • Склорубероїд
  • Гідроізол
  • Поліетиленову плівку (250-300мкм)

Незалежно від виду гідроізоляційного матеріалу (рулони або пластини), полотна укладають внахлест з напуском в 10-15 див. Стики проклеюють стійким до вологи будівельним скотчем або полівінілхлоридною стрічкою.

Гідроізолятор укладають рівним шаром по всій піщаній подушці, намагаючись не допускати складок на поверхні. Полотна повинні заходити на стіни по висоті планованого підлоги. По кутах вологостійку плівку акуратно складають, ні в якому разі не розрізаючи.

Укладаються на стіни напуски гідроізоляційного матеріалу забезпечать термокомпенсаціонний зазор і розв’язку між заливається монолітом і стінами.

Монтаж утеплювального шару

Гараж відноситься до приміщень, які не опалюються постійно. Однак іноді виникає необхідність виконання робіт при мінусових температурах. Уникнути зайвих енерговитрат допоможе утеплюючий шар, монтуємий на стадії влаштування бетонного покриття в гаражі. За оцінками фахівців теплоізоляція підлоги зберігає 20% витрачених на опалення приміщення енергоресурсів.

Закладають утеплювач до заливки бетону. Найбільш часто в якості теплоізолятора використовують екструдований пінополістерол високої щільності товщиною панелей 8-12 см. Даний матеріал розроблений спеціально для укладання під монолітну конструкцію.

Панелі утеплювача укладають без нахлеста, щільно підганяючи сусідні елементи. Шви між листами заклеюють будівельним скотчем. Шар покладеного теплоізолятора в обов’язковому порядку накривають поліетиленовою плівкою і приступають до заливання основного масиву.

Установка напрямних

Як вже говорилося вище, на підлогу гаража впливає чималу вагу автомобіля. Щоб забезпечити належну твердість моноліту, виробляють армування бетону. Для зміцнення найчастіше використовують дорожню сітку з арматури класу B-I з діаметром ребер жорсткості 5 мм і осередками 100х100 або 150х150 мм

Полотна слід розташувати приблизно в середині висоти бетону. Отримати необхідну відстань від поверхні плівки допоможуть фіксатори арматури. Доцільніше застосовувати основи конструкції типу «опора на пісок» або «фіксатор на грунт» — ФС. Більш економічним варіантом є закріплення дорожньої сітки на підпорах з бетону.

В останньому варіанті на поверхні плівки викладають через 40-60 см гірки з цементно-піщаного розчину висотою 4-6 див. На них фіксують сітку, орієнтуючи її за допомогою будівельного бульбашкового рівня строго горизонтально. Потім вичікують добу для схоплювання цементу.

Як тільки арматура надійно закріпиться, приступають до встановлення маячків. Напрямні позиціонують по необхідному нахилу за допомогою будівельного рівня з трьома очками, один з яких дозволяє фіксувати будь-який кут.

Маячки монтують на подушки з розчину, що влаштовуються над опорами дорожньої сітки. Після полімеризації бетону, який утримує напрямні, приступають до фінального етапу.

Заливка підлоги

Змонтовану конструкцію з арматури і маячків заливають розчином. В якості нього використовують самостійно приготовану цементно-піщану суміш або готові сухі компоненти. Останні зручні тим, що вимагають менше трудовитрат і містять пластифікатори, поліпшують якість стяжки. Для отримання готового продукту достатньо додати воду і розмішати з допомогою електричної дрилі, обладнаної міксерної насадкою. При виготовленні розчину слід суворо дотримуватися рекомендації по пропорціях, надруковані на упаковці.

Самостійне приготування розчину має на увазі під собою великі трудовитрати. Якщо площа гаража велика, то краще виконувати роботи по приготуванню суміші з допомогою бетономішалки.

Незалежно від способу приготування цементно-піщаного розчину дотримуються наступні пропорції:

  • 1 частина цементу
  • 4 — будівельного піску
  • 0,5 частини води

Механізований і ручний способи замісу розрізняються порядком з’єднання матеріалів. Так, у разі використання бетономішалки, агрегат спершу заповнюють водою, потім засипають цемент, а після цього насипають будівельний пісок.

При ручному методі змішують сухі фракції до появи рівного сірого кольору. Отримана маса повинна бути однорідною і без грудочок. Потім приготовлену суміш заливають водою і ретельно перемішують.

Отриманим розчином заливають підлогу трохи вище рівня маячків. Після чого за допомогою правила вся маса бетону вирівнюється по верхньому краю маячків. Рівну рейку переміщують уздовж маячків поперечними зворотно-поступальними рухами, домагаючись ідеально гладкої поверхні. Випадково утворювались ямки слід заповнювати надлишками розчину і загладжувати правилом.

Для досягнення максимальної жорсткості і міцності бетонну підлогу заливають одноразово, без перерв. У такому разі виходить монолітна конструкція. Після заливки стяжки, дають їй час для затвердіння (5-6 годин), після чого отримують напрямні. Звільнене простір заповнюють розчином.

Свежеприготовленному бетону потрібен час для остаточної полімеризації, під час якої йдуть хімічні процеси, що потребують води. Якщо не зволожувати поверхню стяжки, вона може потріскатися. Освіта ущелин відбувається лавиноподібно і може призвести до розколу стяжки.

Фахівці рекомендують 2 рази в день проливати моноліт водою з лійки протягом тижня. Або робити цю процедуру рідше, але в проміжках між увлажнениями накривати стяжку поліетиленом.

Остаточне затвердіння бетону настає через 30 днів, після чого слід виконати фінішні заходи. Справа в тому, що поверхня цементного моноліту пориста і має властивість фарбували дрібними частинками, її слід укріпити. Для чого стяжку фарбують у два шари або покривають плиткою.

Зробивши настил з рекомендаціями фахівців, можна не тільки отримати конструкцію з довгим терміном служби. Крім надійності покриття, знаючи, як утеплити підлогу в гаражі, можна отримати відмінне енергозбереження на опаленні приміщення.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>