Причини і усунення несправностей воріт

Орні двостулкові проемная конструкція — це класичні в’їзні або гаражні ворота, які були винайдені і впроваджені в практику досить давно, вони є одними з найбільш популярних типів воріт через простоту виготовлення, монтажу та експлуатації даної конструкції. Сфера використання їх досить широка, тому ремонт розстібних воріт — питання, що цікавить багатьох майстрів, які звикли робити все своїми руками. Будь-то ворота для обмеження транспортного руху промислових і будівельних об’єктів або побутові розорюються ворота — важливо знати способи профілактики, причин і усунення можливих неполадок орного пристрою.

Передумови збільшення терміну служби

Розпашні ворота мають двохдверну конструкцію, де кожна дверцята (стулка) монтується на окремі петлі. Їх робота і дає можливість відривати і закривати полотно.

Схема практичною і надійною конструкції

Металеві ворота для заміських ділянок намагаються робити надійними і практичними, віддаючи перевагу виробам з листами металу товщиною не менше 3 мм, приміром, алюмінію або сталі. Цікаво, що алюміній, як матеріал для розпашних воріт дачі, ціна якого значно вище, ніж у сталі, незважаючи на свою легкість має ряд істотних недоліків. Сталеві конструкції більш стійкі до різного роду пошкоджень, в той час як алюмінієві через 3-5 років після зведення вимагають ремонту або заміни дірявих елементів. Особливо легко пошкодити низ полотна дрібними каменями, які вилітають з-під коліс машини.

Крім того, якісне фарбування може значно збільшити термін служби воріт з металу. Машинний, а не ручний спосіб фарбування хоч і збільшує ціна на 30% і більше, але результат виправдовує витрати, і в підсумку окупається з лишком. Інший, не менш надійний варіант — профнастил з антикорозійним ПВХ-покриттям. Він має різноманітність в колірній гамі і гофрированию, що робить даний матеріал номером один серед людей, які знають толк в будівельних технологіях.

Шари надійного полотна — профнастилу

Опис причин і усунення поломок основних

Основні типи несправностей технологічної частини розпашних воріт:

  • Можуть виникати сторонні шуми — скрип, стукіт т.п. під час руху стулок. Також ходова частина полотна повинна бути змащена, це знизить швидкість зносу та раннього виходу конструкції з ладу. Змащувати слід опорні підшипники петель, самі петлі, циліндри замків на воротах і хвіртки.
  • Необхідність прикладати додаткові зусилля для відкриття або закриття розпашних воріт через провисання стулок.
  • Стулки повністю заклинило, і їх неможливо пересунути. Може бути викликано неякісно виробленими монтажними або фундаментальними роботами, що у весняну пору призведе до пученію грунту і переміщень фундаменту.
  • Тривалий та інтенсивний режим експлуатації призводить до виходу з ладу неякісної фурнітури: ручок, замків, доводчиків, клямки.
  • Можливі ушкодження з необережності — удари бампером автомобіля, процес навантаження, проїзд великогабаритного транспорту, та інше. У результаті ударів об полотно ворота деформуються, в результаті — всі пошкоджені елементи змінюють, так як використання орної конструкції з пошкодженим полотном призведе до швидкої поломки в ходовій частині.
  • Одна з важливих проблем розпашних воріт — провисання металевих стулок, яке в даному випадку обумовлено не поломкою петель, а з причини деформації каркаса — квадрата або прямокутника з проф. труби. Основна причина — відсутність поперечок, необхідних для зміцнення цього каркаса. На жаль, цю проблему локальним ремонтом не вийде. За словами фахівців, необхідна повна заміна зношених стулок. Можна спробувати вдатися до вирівнювання, але їх треба буде оснастити додатковими ребрами жорсткості.

Додаток ребрами жорсткості

Петлі, як найбільш часта проблема

Найчастіше ремонт розстібних воріт являє собою саме ремонт петель. Петлі виходять з ладу найчастіше, як показує практика, унаслідок істотної на них навантаження.

В більшості випадків власники розстібних гаражних воріт воліють відразу ж міняти поламані петлі, й не обтяжують себе їх ремонтом. І зовсім даремно. Адже петлі при належному догляді і плановому ремонті зможуть служити досить довго. Крім того, ремонт петель допоможе значно заощадити.

Посилення петлі арматурою

На жаль, петлі воріт зазвичай провисають досить рідко після довгих років експлуатації — навіть не провисаючи, а нерівномірно срабатываясь.

Варто серйозно хвилюватися, якщо Ви бачите картину, де обидві стулки верхнім краєм вже не утворюють єдину рівну лінію, виходить ніби сходинка при переході з однієї частини полотна на іншу. У рідкісних випадках це може означати, що провисли петлі. Ремонтні роботи зводяться в даній ситуації до підкладці шайб на петлі. Зовнішній вигляд буде мало естетичний, але зате ефективно і малими зусиллями. Більш глобальне рішення — зрізати петлі і приварювати їх заново. Даний спосіб допомагає в 99% ситуацій усунення несправностей ходової частини розпашних воріт.

Проблеми з основою

Виставлення вертикальності опори нівеліром

Зазвичай, виконуючи роботу, треба намагатися не обходитися напівзаходами. Вирівнювати нахилений або деформований стовп треба грунтовно. Вирівнювання металевого стовпа — неважке завдання: треба в потрібному місці підрізати болгаркою стовп, потім руками легко підрівняти, а розріз знову заварити зварюванням. Звичайно, якщо навколо труби є цегляна кладка, то доведеться перекладати.

Якщо опорні стовп занадто легко гнуться під вагою полотна воріт, то обрана труба не досить товстостінна. Можна спробувати заповнити встановлену трубу рідку цементну суміш. Це може виявитися цілком достатньо, і більше Вам ремонт може і не знадобитися. Бетонного розчину дають вистоятися достатній час, аж до декількох тижнів. Також прогнулася лутку в подібних ситуаціях можна поровнять ударами кувалди, і потім у вигині лутки забити додаткові заставні. Забивають заставні в стіну не перпендикулярно відносно стіни, а під кутом, що б було складніше її витягнути.

Рекомендації

Всі власники в’їзних або гаражних двостулкових воріт за порадою фахівців намагаються якомога рідше експлуатувати їх, наприклад, за допомогою оснащення додаткової вбудованої або виносний дверки — хвіртки.

Це універсальна рекомендація, вона допоможе вберегти пристрій від провисання і продовжити експлуатаційний термін загалом. Не рекомендується надовго залишати ворота відкритими.

Незайвим буде підкласти під кожну з стулок спеціальні опори — клини або звичайні дерев’яні дошки, що знизить навантаження на загальний механізм.

Ремонт елементів розпашних воріт