Самостійно ремонтуємо гаражну електрику

Автоматика, що встановлюється на воротах в наш час досить надійна в експлуатації. Проте, чим складніше і дорожче обладнання, тим складніше поломки, що трапляються в ньому. Автовласник встановив самостійно автоматичні гаражні ворота, ремонт теж збирається робити власними руками. Думки про те, що належить ремонт автоматики, турбують, але впадати у відчай не варто.

Тестер — прилад для діагностики електроживлення

Звичайно, настане час і доведеться щось регулювати, або перестане працювати плата від стрибка напруги в мережі. Перестав працювати воротный привід, або при монтажі пристрій не хоче працювати, головне не впадати у відчай, а озброюватися інформацією.

Спробуємо розібратися в основних проблемах, що виникають в роботі автоматики на воротах. Насамперед, придбайте тестер — мультиметр. Цей прилад просто необхідний в наш час в домашній майстерні. Тестер потрібен для якісної діагностики електричних ланцюгів при ремонті воріт, без нього вам працювати буде дуже складно.

Мультиметр

Багато людей ніяковіє перед цим вимірювальним приладом, але він працює просто. Як завжди, уважно вивчіть інструкцію, і все встане на свої місця.

Найчастіше виникають проблеми із-за відсутності вхідної напруги. Поставте тестер в положення ACV 600V і заміряйте напругу, що подається в двигун. При його відсутності доведеться перевіряти всю ланцюжок, що складається з кабелю, диференційованої захисту, автоматів, і всього іншого. Автоматика в цьому випадку не винна, шукаємо і усуваємо проблему зникнення живлення на вході приводу.

Перебої в електропостачанні

Низька напруга на вводі, менш 200В, скаже досвідченому майстру, що автоматика на воротах буде працювати з перебоями. Таке падіння напруги може з’являтися вечорами, а за містом трапляється по п’ятницях, коли народ масово приїжджає додому або на дачі.

Звертайте увагу на цей параметр! Виміряйте і запишіть величину напруги під час роботи воріт. Воно, зазвичай в цей час нижче на 5-10В. Стабільну напругу дуже важливо для роботи, тому що велике число поломок пов’язано саме зі стрибками або падінням напруги.

Низька напруга і його шкоду

При падінні напруги в живильної мережі часто виходять з ладу плати управління, трансформатори і двигуни. При цьому сервісні центри можуть відмовити в гарантійному ремонті, при наявності ознак згоряння від зниженої або підвищеної напруги.

Стабілізатор напруги

Знайте, що придбання стабілізатора напруги зажадає менших витрат, ніж заміна плати. Потужність Вашого стабілізатора повинна перевищувати в два рази споживання воротного електроприводу, тому що при пуску двигуна відбувається стрибок споживання струму.

Коротке замикання в ланцюзі

Якщо на вході є напруга, а плата управління не діє, слід перевірити:

  • Запобіжники. Справність можна перевірити візуально, але краще перевірити тестером
  • Коли на платі не світяться індикатори або діоди, а запобіжники цілі, то це вийшла з ладу плата
  • Ознака короткого замикання — це згорання нового запобіжника в момент включення приводу в електромережу.

Для конкретного виявлення КЗ відключають все: двигун, лампу, кінцевики і фотоелементи. Потім включають привід знову. Якщо і після цього згорає запобіжник, то ви виявили КЗ і доведеться ремонтувати або заміняти плату управління. Якщо запобіжник цілий, то причина прихована в тих пристроях, які відключені.

Увага! Перед перевіркою справності електродвигуна, обов’язково потрібно відключити його від електромережі, щоб уникнути ураження електрострумом.

Підключаючи запобіжники по черзі, можна виявити, у якому з ділянок ланцюга КЗ. Буває і таке, що абсолютно новий кабель з шлюбом, і може мати КЗ між жилами. Перевірити двигун на працездатність, можна знову ж таки за допомогою тестера.

Тестер встановлюють на «200 Ом» і роблять замір опору між обмотками. Якщо двигун на 220 В, то перевіряють опір між 1-2, 2-3, 1-3 контактами двигуна. У справного двигуна два виміри будуть однаковими, третє ж значення буде більше в два рази. Хочу порадувати — двигуни згорають вкрай рідко.

Електропривод

Несправності в двигуні

Коли двигун приводу видає звук, але не обертається, то можна припустити, що несправний конденсатор або обірваний провід на контакті конденсатора, що буває частіше, ніж поломка.

Трансформатори горять частіше, так як падіння напруги в мережі у нас не рідкість. Системи, де працюють двигуни на 24 В, страждають від цього особливо часто. Для перевірки напруги, прозванивают обмотки, і якщо результат негативний — змінюють трансформатор на аналогічний.

Ремонт автоматики гаражних воріт

При світяться на платі діодах, причиною порушення робочого стану може виявитися згорілий приймач. Вам доведеться замінити приймач або встановити зовнішній приймач. Трапляються варіанти, коли можна обмежитися перепрограмуванням.

Крім того, перевірте всі контакти підключень, перемички, регулювання плати та інші налаштування. Часто причиною відмови є поганий контакт в гнізді, або взагалі випав з гнізда провід.

Ключ в кришці розблокування

Зверніть увагу на те, що є приводи, де встановлені кінцевики, блокують рух механізму, коли кришка розблокування не закрита на ключ. Слід конструкцію ретельно оглянути.

Проблеми в русі воріт

Поширеною проблемою є рух воріт тільки в одному напрямку, найчастіше панель тільки відкривається. Буває, проблема ховається в недіючих фотоелементах. Вони можуть покритися інеєм, снігом, брудом, вийти з ладу, або може збитися їх орієнтація назустріч одне одному.

Перевірити точність налаштування легко. Фотоелементи будуть тихенько клацати, коли між ними з’явиться перешкода. Якщо клацань не чути, перевірте, не чи присутня одна з причин, перерахованих вище. При бажанні відключити фотоелементи зовсім, можна на блоці управління встановити відповідну перемичку, яка заблокує їх роботу.

Іншою причиною відмови в нормальній роботі може бути перегоревшее реле управління двигуна або неправильні налаштування додаткових датчиків.

Механічні несправності воріт

У відкатних воріт бувають проблеми з кінцевими вимикачами з-за їх неспрацьовування, що приводить до заклинювання полотна. Таке відбувається, коли замерзає або відвалився механічний кінцевий вимикач, або через неправильно відрегульовані вимикачів. Може бути неправильно встановлена висота, відстань або кут атаки.

Вихід із ситуації простий — відкручують зубчасту рейку, привід розблокують і пересувають площину в потрібне положення.

Механічні поломки трапляються досить рідко. Це відбувається в приводах з пластиковими шестернями. В цьому випадку доведеться замінювати износившуюся деталь, і бажано на металеву.

Неприємності з пультами управління

Кишенькові пульти керування автоматикою

Не біда, якщо ви втратили кишеньковий ПУ, в цьому випадку поправити справу просто. Купіть новий і виконайте все те, що робили при первинній настройці. Можна так само скопіювати програму з нормально чинного вашого ПУ.

У підсумку можна зробити висновок — кожен привід ремонтується, але іноді виникають труднощі із запчастинами. Практично будь-які запчастини можна зробити на замовлення, а електроніка повертається до життя заміною що вийшли з ладу плат. Єдина перешкода — в ціні ремонту, іноді дешевше встановити новий пристрій. Бажаємо вам працювати без проблем!

Ремонт воріт на практиці